Voorraadbeheer, Warehouse management

Otentic Logistics B.V.

Otentic Logistics B.V. is een internationale dienstverlener met 30.000 m2 magazijnruimte onder beheer. Het bedrijf is gespecialiseerd in de opslag van levensmiddelen-, veevoeder- en chemische grondstoffen. Daarnaast verzorgen ze de complete douaneafhandeling. Om processen beter te stroomlijnen en efficiënter te werken wil Otentic Logistics B.V. de interne stromen verder automatiseren en heeft 3BM benaderd om hier invulling aan te geven.

Aanvang Project

Otentic Logistics B.V. is een internationale dienstverlener met 30.000 m2 magazijnruimte onder beheer. Het bedrijf is gespecialiseerd in de opslag van levensmiddelen-, veevoeder- en chemische grondstoffen. Daarnaast verzorgen ze de complete douaneafhandeling. Om processen beter te stroomlijnen en efficiënter te werken wil Otentic Logistics B.V. de interne stromen verder automatiseren en heeft 3BM benaderd om hier invulling aan te geven.

Uitdagingen

Binnen het bedrijf werden alle mutaties eerst handmatig opgeschreven en later verwerkt in een systeem. 3BM heeft in een korte tijd een passend automatiseringssysteem geïntegreerd waarmee alle voorraadhoudende artikelen uniek te identificeren zijn en via scanning de handmatige overdracht van inslag, verplaatsingen en uitslag vervangen is voor een geautomatiseerd systeem.

Dit biedt vele voordelen:

  • Efficiëntere administratieve afhandeling
  • Hogere leverings- en voorraadbetrouwbaarheid
  • Altijd inzicht in de bestaande voorraad
  • Mogelijkheid om tijdig de voorraad aan te vullen
  • Classificatie: Gevaarlijke stoffen vastleggen en documenteren
  • Houdbaarheid: Overzicht voorraad producten met THT-datum en verloop
  • Papierloos: door het gebruik van scannerapparatuur

Koppeling

Chris Doodewaard van Otentic Logistics B.V. is tevreden over de werkwijze van 3BM. “De aanpak is praktisch en pragmatisch en de communicatielijnen zijn kort. 3BM heeft voor ons een oplossing gebouwd waar we zelf ook mee verder kunnen; we kunnen zelf query’s draaien of aanpassingen doen in rapportages. We willen dit in de toekomst verder gaan optimaliseren. Vanuit een orderpick optimalisatie kunnen wij efficiënter werken waardoor we rijtijden met ons materieel kunnen verminderen. Daarnaast kunnen we real time ook in onze magazijnen alle collega’s de workload laten zien van vandaag maar ook van de komende dagen. Het werk en vooral de hoeveelheid werk wordt daarmee voor iedereen veel inzichtelijker.”

Software op maat
laten maken?

Direct contact?

Wij helpen u graag

left
right

Vul velden met een * in zodat wij u zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn.